Uutiset:
http://www.kauppa.fi/rss/feed/uutiset
Tiedotteet:
http://www.kauppa.fi/rss/feed/tiedotteet
Lausunnot:
http://www.kauppa.fi/rss/feed/lausunnot
Blogit:
http://www.kauppa.fi/rss/feed/blogit

RSS-syötteet voit tilata omaan RSS-lukijaasi klikkaamalla ylläolevia linkkejä.

Sähköpostiosoitteesi:

Kaupan liiton uutiskirje ilmestyy joka torstai. Uutiskirjeessä on koottuna tärkeimmät ja ajankohtaisimmat uutiset, tiedotteet ja tapahtumat.
Tapahtumakirjeestä saat tietoa Kaupan liiton koulutuksista ja seminaareista.

Etusivu > Ajankohtaista > Uutiset

Uutiset


Vähittäiskaupan luottamus noussut hieman pohjamudista

Vähittäiskaupan luottamus vahvistui maaliskuussa aavistuksen, selviää Elinkeinoelämän keskusliiton luottamusindikaattorista. Monet kaupat kuitenkin ennakoivat myynnin laskun jatkuvan lähikuukausina.

Sovellus auttaa erottamaan aidon muotituotteen piraatista

Aito vai väärä Vuitton? Muodin verkkokauppapaikka kertoo kehittäneensä sovelluksen joka auttaa tunnistamaan väärennetyn merkkituotteen aidosta.

Tom of Finland nosti Finlaysonin verkkokaupan nousukiitoon

Finlayson onnistui kasvattamaan myyntiään selvästi vuoden viimeisellä neljänneksellä. Varsinkin verkkokauppa veti Tom of Finland by Finlayson -tuotteiden mukana.

EU:n sisäisen verkkokaupan edistämisessä muistettava tasapuoliset kilpailumahdollisuudet

EU-komission kilpailuasioista vastaava komissaari haluaa selvittää sähköisen kaupankäynnin kilpailutilanteen. Taustalla on halu edistää Euroopan digitaalisia sisämarkkinoita. Kaupan liitto pitää tavoitetta kannatettavana, mutta muistuttaa, että suomalaisen kaupan tasapuoliset kilpailumahdollisuudet on varmistettava.

kuva: Marimekko

Marimekko rantautui Lähi-itään

Marimekon kansainvälinen laajentuminen jatkuu. Maaliskuun alussa suomalainen design-yritys avasi ensimmäisen myymälänsä Dubaihin. Kaikkiaan suunnitteilla on avata kahdeksan myymälää Lähi-itään.

Ruoan verkkokauppa vielä pientä Amerikassa

Yhdysvaltalaiskuluttajat eivät ole innostuneet ostamaan ruokaa verkosta. Kivijalkamyymälässä tapahtuviin ostosvalintoihin voi vaikuttaa sosiaalisen median avulla.

kuva: Alko

Alkon myynti litroissa mitattuna laski vuonna 2014

Alkon liikevaihto nousi hitusen vuonna 2014. Alkoholijuomaveroton liikevaihto kuitenkin laski, kun myynti litroissa väheni.