S-ryhmän vuosi sitten lanseeraama Foodie.fm -palvelu käynnistää verkkokaupan pääkaupunkiseutulaisille kesällä. Jatkossa palvelun kautta voi tilata ruoan kotiinkuljetuksen. Palvelu laajenee seuraavaksi Turkuun, Ouluun ja Kuopioon.

Reseptisuosituksia ja digitaalisia ostoslistoja tarjoava S-ryhmän Foodie.fm -palvelu on laajentunut vuodessa puhelinsovelluksesta Facebookiin. Palvelua voi käyttää nyt myös verkossa ilman rekisteröitymistä. S-ryhmä on vienyt palveluun Yhteishyvän reseptiarkiston lisäksi hinta- ja tuotetiedot ravintoarvoineen noin 15 000 päivittäistavarakaupan ketjuvalikoimiin kuuluvasta tuotteesta.  Palvelussa on reseptejä myös muun muassa Valiolta, Raisiolta, HK:lta ja Unileveriltä. Nyt palvelun kautta on mahdollisuus tilata myös ruoan kotiinkuljetus. Foodie.fm:n toteutuksesta vastaa Digital Foodie ja kotiinkuljetuspalvelusta Gastronautti.

”Haluamme testata, minkälaisiin uusiin palveluihin asiakkaillamme on kiinnostusta. Foodien ja Gastronautin yhteistyö on esimerkki maailmanlaajuisestikin merkittävästä ruokakaupan palveluinnovaatiosta”, S-ryhmän päivittäistavarakaupan valikoimajohtaja Ilkka Alarotu summaa.

Jatkossa Foodien haku- ja suositusmoottorilla voi omia valintojaan tarkentaa esimerkiksi sen suhteen, haluaako suosia luomua, kotimaista ruokaa tai edullisia tuotteita. Myös erilaiset erikoisruokavaliot on huomioitu aiempaa paremmin. Sosiaalisuus näkyy Foodiessa suosikkireseptien ja tuotesuositusten jakamisena sekä tuotteiden ja reseptien vapaana kommentointina.

”Läpinäkyvyys on tätä päivää. Foodien avulla avaamme samalla kanavan asiakkaidemme palautteille, suosituksille ja keskustelulle”, Ilkka Alarotu tähdentää.